^ Back to Top
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

تعداد نمایش: 734 , پاسخ ها : 0
موضوع: شنا و شنا و شنا...

  1. #1
    پی سی پرشین کاربرطلایی
    تاریخ عضویت
    Dec 2010
    محل سکونت
    آذربایجان
    نوشته ها
    5,907
    پسندیده
    2,431
    موردپسند : 6,265 بار
    مبلغ حمایت شده توسط کاربر
    0 تومان

    شنا و شنا و شنا...

    بعد از يك روز كاري سخت و پرمشغله هيچ چيز به جز شنا كردن در آب آبي يك استخر و دراز كشيدن روي آب نمي تواند به شما آرامش را بازگرداند ولي شايد براي كوچك ترها، شنا به معناي يادگرفتن كرال سينه و قورباغه تا شناي پروانه باشد كه هميشه ياد گرفتن آن به دليل دشواري به تابستان بعد موكول مي شود. با ما در دنياي آبي شنا در اين شماره همراه باشيد.
    خيلي خانم ها شنا كردن را به عنوان يك ورزش حرفه اي نگاه مي كنند ولي بسياري از ما شنا كردن را به عنوان راهي سالم براي رسيدن به سلامت برگزيده ايم. شنا كردن براي سلامت قلب بسيار مفيد است. اگر به سرعت شنا كنيد و تمام انرژي و قدرت خود را به كار ببنديد مي توان گفت با اين ورزش آنقدر به سلامت خود كمك كرده ايد كه با دويدن در يك فضاي باز ولي هنگام دويدن بيشتر عضلات پاها مشغول حركت و صرف انرژي هستند. بنابراين با انجام حركات همزمان دست و پا هنگام شنا كردن، به مراتب بيشتر عضلات بدنتان به كار گرفته مي شوند.
    شايد شما هم احساس كرده باشيد، اگر پس از مدتي كنار گذاشتن شنا، دوباره به استخر برويد و يك شناي حسابي بكنيد فرداي آن روز در عضلات گردن و شانه هاي شما احساس كوفتگي ايجاد خواهد شد. اين به دليل آن است كه شنا كردن موجب مي شود، بيش از پيش از اين عضلات استفاده كنيد و اگر در اين كار استمرار به خرج دهيد، عضلات قوي تري براي خود مي سازيد.
    شنا، يك تير و هزاران هدف
    جديدترين مطالعات نشان مي دهد شنا كردن حتي براي بانوان باردار مفيد است. نتايج يك مطالعه جديد نشان مي دهد ورزش هاي ايروبيك آبي مي تواند به كاهش كمردرد خانم هاي باردار در طول بارداري كمك كند. شنا ورزشي ملايم و مطلوب براي دوران بارداري است. انجام حركات آرام و ملايم در آب، علاوه بر اينكه شادابي و نشاط را براي اين خانم ها به ارمغان مي آورد مي تواند به رفع سستي و كسالت ناشي از اين دوران كمك كند. به علاوه با تقويت عضلات شكم و كمر به يك زايمان خوب و سالم كمك مي كند.
    اگر شما اضافه وزن داريد و دربه در دنبال كاهش وزنتان هستيد، به شما توصيه مي كنيم در يك كلاس شنا ثبت نام كنيد. شنا از گروه ورزش هاي هوازي مانند ايروبيك و دوچرخه سواري است كه به راحتي به شما كمك مي كند از شر كالري هاي اضافي كه با غذا خوردن و نوش جان كردن پيتزا و نان خامه اي، وارد بدنتان كرده ايد، رها شويد. شنا را مي توان به كساني توصيه كرد كه پس از بهبود نسبي از آسيب هاي فيزيكي ممكن است تا مدت ها از انجام تمرينات ديگر محروم شده باشند؛ زيرا با اين ورزش مي توان دوره نقاهت و درمان را سريع تر پيش برد و بهبودي حاصل كرد.
    بخوريد؛ سپس شنا كنيد
    قبل از اينكه تن به آب بزنيد، نخست بايد براي شنا كردن انرژي و توان كافي داشته باشيد. بنابراين اگر روزهاي مشخصي از هفته را به شنا كردن مي پردازيد يك برنامه تغذيه اي مناسب را در كنار ورزش تدارك ببينيد. بانوان شناگر بايد به مصرف آهن و كلسيم كافي در غذاهاي خود دقت زيادي كنند. شير كم چرب، ماست، پنير، دوغ و ساير گروه لبنيات، مي توانند انرژي كافي به شنا كردن برسانند. بهترين منابع غذايي آهن، انواع گوشت كم چرب، جگر، دل، قلوه، حبوبات، آجيل و برگه ميوه ها است. در تمرينات سنگين شما، معمولا بانوان با كمبود آهن روبه رو خواهند شد. بنابراين از اين گروه غذايي در رژيم غذايي خود حين گذراندن دوره تمرينات شنا استفاده كنيد. شايد تصور مي كنيد هنگام شنا كردن عرق نمي كنيد بنابراين آب بدنتان را از دست نمي دهيد ولي هنگام شنا كردن نيز مانند هر ورزش ديگري آب بدنتان را از دست مي دهيد و بايد به فكر جبران آن هنگام انجام تمرينات شنا باشيد. براي جايگزيني اين آب از دست رفته، مايعات زيادي مصرف كنيد؛ آب و آب ميوه انتخاب هاي مناسبي هستند. وزن بدن و تغييرات آن طي تمرين راهنماي مناسبي براي تعيين ميزان مايعات مورد نياز بدن است. شما مي توانيد پس از ورزش كردن، به ازاي هر كيلوگرم وزن از دست رفته بدنتان، 2 تا 8 ليوان آب بنوشيد.
    بهداشت را به خاطر بسپار
    بدون شك شما به استخر مي رويد تا با شنا كردن به سلامت بيشتري دست يابيد. بنابراين اگر قرار باشد با شنا كردن در يك مكان عمومي مانند استخر، به انواع عفونت هاي ويروسي و قارچي مبتلا شويد، اين ورزش به جاي اينكه راهي براي بهبود وضعيت كلي بدن شما باشد، دردسري براي شما خواهد شد. آب محيط مناسبي براي انتقال و رشد ميكروب هاست و مي تواند موجب بيماري هايي مانند تب تيفوئيد، اسهال آميبي و باسيلي، هپاتيت، تبخال، ورم ملتحمه چشم و زرد زخم شود. معمولا با اضافه كردن كلر به آب استخرها، اين آب ضدعفوني مي شود ولي اگر وايتكس يا همان مايع سفيد كننده خانگي براي صرفه جويي در هزينه ها به آب اضافه شود، بايد منتظر عواقب نامطلوب آن و ابتلا به عفونت هاي گوناگون بود. در صورتي كه بهداشت عمومي آب استخر بسيار پايين باشد، امكان انتقال عفونت هاي ويروسي و قارچي، عفونت چشم و گوش و گلو و بيني، عفونت بخش فوقاني مجراي تنفسي و عفونت هاي روده اي وجود خواهد داشت.
    شنا با سلامت اضافي
    شما مي توانيد با رعايت نكاتي ساده قبل، بعد و در حين شنا كردن به سلامت خود كمك كنيد. رعايت اين نكات بهداشتي به حفظ سلامت شما و ساير شناگران كمك شاياني خواهد كرد. پيش از ورود به استخر بدنتان را با شامپو بدن يا صابون بشوييد تا از انتقال ميكروب هايي كه احيانا روي پوست تان زندگي مي كنند به آب استخر جلوگيري كنيد. جلوي ورودي استخر معمولا حوضچه اي وجود دارد كه پر از آب و كلر است. بنابراين فراموش نكنيد حتما از درون آن عبور كنيد تا ميكروب هايي كه لابه لاي انگشتان پا يا روي پوست پا قرار دارند از بين بروند. توصيه مي شود قبل از ورود به استخر حتما به دستشويي برويد و مثانه خود را تخليه كنيد. تف كردن، مز مره كردن و شستن ترشحات بيني در آب كار غلطي است. اين اعمال را درون آب استخر انجام ندهيد. شايد پزشك شما خبر داده است كه به يك عفونت قارچي پوست مبتلا هستيد. در اين موارد يك تابلوي ورود ممنوع روي در ورودي استخر براي خودتان نصب كنيد. بعد از خارج شدن از استخر نيز دوش گرفته، با يك ماده شوينده مناسب، همه بدنتان را شست وشو دهيد. فراموش نكنيد لابه لاي انگشتان و درزهاي روي پوست بدن، محل مناسبي براي رشد قارچ ها است. بنابراين با دقت اين نواحي را بشوييد.
    شناگران كوچك
    بعضي كودكان از آب مي ترسند و از پا گذاشتن درون آب استخر وحشت دارند. تلاش نكنيد از آنها يك شبه شناگر ماهري بسازيد. اجبار كردن هميشه نتيجه عكس مي دهد. بنابراين كودكتان را به زور و اجبار وارد آب استخر نكنيد. به او فرصت بدهيد در كنار ساير همسالانش آب بازي كند و شنا كردن آنها را تماشا كند. شما مي توانيد كودك را با خودتان وارد آب كنيد و با شنا كردن در كنارش به او اطمينان دهيد كه مراقب او هستيد و خيال او را از خطر غرق شدن راحت كنيد. بعد از اين مراحل، مي توانيد كودك را به مربي شنا بسپاريد تا زير نظر او و با توجه به تجربه اي كه از آموزش شنا به كودكان دارد، بهترين شيوه را براي آشنا كردن كودك با آب در پيش گيرد. كودكان بسيار سريع شنا كردن را مي آموزند. متخصصان اعتقاد دارند بهترين سن براي آموزش شنا به كودكان 6 سالگي است. طبق اصول ايمني، نبايد تعداد افراد كلاس از 10 تا 15 نفر بيشتر باشد. با در نظر گرفتن اين ويژگي ، مربي مي تواند با يكايك شاگردان كار كند و روش صحيح شنا كردن را بدون ناديده گرفتن عده اي به همه افراد كلاس بياموزد. عمق آب براي مبتديان نبايد از حدود سينه تجاوز كند.
    ايمني در شنا
    اگر شما به بيماري صرع، ديابت يا هر بيماري ديگري مبتلا هستيد، حتما پيش از شروع شنا كردن آن را به مربي استخر خبر دهيد، چرا كه در اين صورت او توجه بيشتري به شما خواهد كرد و در صورت بروز حمله، به كمك شما خواهد آمد. برخي از مربيان شنا توصيه مي كنند، كساني كه چنين مشكلي دارند از كلاه شناي قرمز استفاده كنند تا رديابي آنها در آب آسان تر باشد.
    دويدن در محيط ليز اطراف استخر بسيار خطرناك است و يك سر خوردن ساده مي تواند مشكلات بسياري مانند انواع شكستگي ها را به ارمغان آورد. قبل از شنا كردن بر اساس توانايي خود در شنا عمق مناسب آب را انتخاب كنيد. اگر هنوز توانايي لازم پاي دوچرخه يا قدرت لازم براي شنا كردن عرض استخر را نداريد، در بخش عميق آب شنا نكنيد. هل دادن و شوخي كردن با ديگران مي تواند باعث شود طرف مقابل شما يا حتي خودتان تعادل خود را در از دست بدهيد. وسايل و تجهيزات لازم براي شنا كردن مانند عينك شنا، گوشي و دماغ گير را فراموش نكنيد. شنا كردن در درياي توفاني نشانه قدرت و مهارت شما در شنا كردن نيست بلكه شما با اين كار خطر را به جان خريده ايد. محيط هاي حفاظت شده كه يك غريق نجات همواره در آنجا حضور دارد مي تواند محيطي آرام و ايمن براي شنا كردن در دريا باشد.
    وسايل لازم
    شنا كردن ورزش چندان گران قيمتي به حساب نمي آيد، چون خرج آن فقط تهيه بليت استخر و تهيه يك دست لباس شناست. بعضي ها ترجيح مي دهند هنگام شنا كردن محيط زيرآب را تماشا كنند. در اين صورت خريدن يك عينك شنا به هزينه هاي شما افزوده خواهد شد. اگر آب رفتن در گوش هايتان شما را آزار مي دهد بايد يك گوش گير مناسب نيز تهيه كنيد. براي اينكه سرعت شما در شنا كردن بالاتر رود، كلاه شنا كمك زيادي به شما خواهد كرد چون كمك مي كند سريع تر درون آب حركت كنيد. اگر هنگام شيرجه زدن در آب از ورود آب به بيني تان شاكي هستيد، يك دماغ گير مناسب چاره اين مشكل شماست. بقيه وسايل فقط خرج اضافي است. بنابراين بسيار ساده و با تجهيزات لازم و كافي شنا كردن را آغاز كنيد و به روح ورزش و اهميت آن در سلامت، بيش از زرق و برق هاي بي فايده توجه كنيد.
    قرمزي چشم پس از شنا
    شايد توجه كرده باشيد گاهي پس از شنا كردن چشم ها قرمز مي شوند. كلر كه براي ضدعفوني كردن و از بين بردن باكتري ها به آب استخر اضافه مي شود به خودي خود مشكل ساز نيست. مشكل زماني رخ مي دهد كه كلر در مجاورت نيتروژن و آمونياك آب قرار گيرد و از تركيب اينها كلرآمين تشكيل شود. علت اصلي قرمزي چشم كلرآمين است. عروق سطحي روي سفيدي چشم بر اثر تماس با كلرآمين ملتهب و چشم قرمز مي شود. برخلاف تصور عمومي درمان اين وضعيت استفاده از قطره هايي كه قرمزي چشم را كم مي كند نيست بلكه درمان صحيح استفاده از اشك مصنوعي است.
    اشك مصنوعي لايه اي روي قرنيه ايجاد مي كند و به آن فرصت مي دهد التيام يابد. اگر قرمزي و سوزش چشم شديد باشد يا به دفعات تكرر شود. يك راه ديگر استفاده از عينك شناست. قرمزي چشم ناشي از اضافه كردن كلر كم به آب استخر است. دوش گرفتن بلافاصله پس از بيرون آمدن از آب استخر به شسته شدن كلرآمين از پوست و مو و چشم شما كمك مي كند

    پسندیده ها: Admin,بانو

جملات و کلمات سرچ شده این تاپیک در گوگل:

وسایل لازم برای شنا

خصوصیات عینک شنا

وسایل لازم برای کلاس شنا

خصوصیات عینک شنای خوب

وسایل برای کلاس شنا

عکس مربی خوب شنا

روابط كلي بيماري صرع وشنا

وابط كلي بيماري صرع وشنا

وسايل لازم براي شنا

وسایل موردنیازبرای شنای خانمها

ويژگي هاي يك مربي ورزشي خوب شنا

ویژگی های یک لباس شنای خوب

مشخصات مناسب کلاه شنا

مشخصات عینک شنای مناسب

عکس های شنا پا دوچرخه

ویزگی های شنا کردن

ویژگیهای عینک شنا خوب

فايده شنا در دريا

عینک شنا خوب

خصوصیات عینک خوب جهت شنا

مشخصات یک لباس شنای خوب

عینک شنا خصوصیات

مشخصات عینک شنا خوب

مشخصات کلاه شنای خوب

ویژگیهای یک مربی شنا

انواع پای دوچرخه در شنا

ویژگی های عینک شنا

مشکل ورود اب به بینی هنگام شنا

عینک شنا مشخصات

ویژگی عینک خوب برای شنا

شنا پای دوچرخه

تجهیزات لازم شنا

خصوصیات عینک خوب برای شنا

شنای پای دوچرخه

چرابعضي بچه ها ازشيرجه زدن درابمي ترسند

ويژگي مربي خوب شنا

عکس های عینک شنا خریدنی

موضوع شنا

مارک خوب گوش گیر و عینک شنا

امتیاز دهی شنا

مايع براي شنا

شنا در بخش عمیق

ویژگی های عینک شنای خوب

شناي پا دوچرخه

خصوصیات انتخاب عینک شنای خوب

پای دوچرخه شنا

خصوصیات یک مربی شنا خوب

ويژگي مربي شنا

وسابل لازم جهت شنا كردن

عینک خوب برای شنا

تجهیزات لازم برای شنا

یک عینک شنای خوب

نحوه پای دوچرخه در شنا

ورود آب به بینی شنا

مشخصات یک عینک شنا خوب

بانوان شناگر

کلمات کلیدی این موضوع

حالت انجمن مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
پی سی پرشین
درباره ما
دوستان ما
ما در شبکه های اجتماعی

سایت پی سی پرشین با عنوان تالارآموزشی علمی فرهنگی هنری خدمات رسانی خود را در سال 1388 آغاز کرد . از لحظه تولد تاکنون پی سی پرشین همواره سعی در بکارگیری شیوه های مدیریتی جدید و خدمات نوین داشته است

طراحی قالب وی بی ایران

همخونه وی بی ایـــران همیار پردیـــــس دیزایـــــــن پردیـــــس دیزایـــــــن وی بی ایران اپ گـت همخونه پژوهشگران جوان ایران

Search Engine Friendly URLs by vBSEO